Betalen en verzenden

Vragen over betalen en verzenden? Hieronder kan je alle details over onze betalings- en verzendinformatie terugvinden.

Inhoud

Betaalmogelijkheden

Bij Wax&Board kan je eenvoudig online betalen voor aankoop van producten en/of diensten. Hiervoor aanvaarden wij volgende betaalmethoden:

Payconiq

Website

  • ja

Workshop

  • ja

Koerier

  • ja *

Bancontact

Website

  • ja

Workshop

  • Nee

Koerier

  • Nee

Overschrijving

Website

  • ja

Workshop

  • Nee

Koerier

  • Nee

Opgelet:

  • Je kan met de Payconiq app maximaal €250 betalen per dag.
  • Wij aanvaarden géén cash betalingen.
  • Wij vragen nooit om uw persoonlijke PIN code!
  • *Alleen beschikbaar bij de Wax&Board koeriersdienst.

Betaalprocedure

Wanneer je een bestelling plaatst op onze website dan kan je, via de winkelwagenuitchecken en betalen op onze beveiligde betalingspagina. Optioneel kan je een persoonlijk account registreren.
 

De beveiligde betalingspagina is in beheer bij een gespecialiseerde derde partij die hiervoor erkend is. Afhankelijk, van de door jou gekozen betaalmethode, kan het zijn dat je kort naar een externe beveiligde pagina omgeleid zal worden.

Wanneer jouw online betaling faalt, door bv een time-out of onvoldoende saldo, dan zal uw opdracht 5 minuten in wacht geplaatst worden. Werkt u de betaling niet op tijd bij dan zal de stock automatisch weer vrijgegeven worden. In dat geval kunnen wij u ook geen prijsgarantie of aankoop garanderen wanneer het om een promotie gaat wat beperkt is in tijd of aantal.

Verzendmogelijkheden

Plaats je een bestelling Bij Wax&Board dan verzenden we dit zo spoedig mogelijk, na ontvangst van de betaalbevestiging en, wanneer alle producten op stock zijn. We bieden volgende opties aan:

Nationaal (België)

bij wax&board

Geheel gratis kan je jouw bestelling ophalen, of afleveren, in de workshop van Wax&Board. Dit kan alleen op afspraak en daarvoor neemt u op voorhand contact met ons op.

Koerierdienst Wax&Board

Wax&Board beschikt over een eigen koeriersdienst die gratis, of tegen betaling, bij u langskomt. Dit is product gebonden – controleer daarvoor onze product pagina´s. Wanneer onze koerierdienst bij jou langskomt is dat op afspraak; tijdens het wintersport seizoen bundelen we afspraken per regio. Boek daarom tijdig uw afspraak.

Wij behouden ons het recht om een verplaatsingsvergoeding aan te rekenen wanneer er niemand aanwezig is. Dit aan een tarief van €50 per begonnen uur, te rekenen in blokken van 30 minuten, op basis van de gemiddelde reistijd tussen uw locatie en onze workshop.

Bpost

Samen met BPOST kunnen wij nationaal leveren in België. Onze zendingen zijn voorzien van een Track & Trace nummer, een ontvangstbevestiging, alsook verzekering voor verlies of schade.

Standaard leveren wij onze producten met BPOST op uw locatie, waarbij een BPOST koerier langs komt tijdens de kantooruren (MA-VR). Indien gewenst, en het formaat van de zending dit toelaat, kunnen wij ook leveren in een pakjesautomaat of op een BPOST locatie. Zo hoeft u niet aanwezig te zijn en kan u binnen de 10 dagen na levering het pakket ophalen op een voor u geschikt tijdstip. Indien u dat wenst dan dient u dit te melden bij uw bestelling, in het veld “opmerkingen”.

DPD Parcelshop

Samen met DPD Webparcel kunnen wij nationaal leveren in België. Onze zendingen zijn voorzien van een Track & Trace nummer alsook verzekering voor verlies of schade.

Standaard leveren wij onze producten met DPD in een DPD Parcelshop dicht bij uw locatie. De DPD koerier zal uw zending tijdens de normale werkweek afleveren in het dichtstbijzijnde DPD Parcelshop. Indien u een andere Parcelshop wenst te hanteren dan dient u dit te melden bij uw bestelling, in het veld “opmerkingen”.

Optioneel kan de DPD koerier ook bij u op locatie langskomen, dit tijdens de normale werkweek (MA-VR), en uitsluitend tijdens de kantooruren. Indien u dit wenst te hanteren dan dient u dit te melden bij uw bestelling, in het veld “opmerkingen”.

Andere transportdienst

We begrijpen dat u een eigen voorkeur hebt, of een minder positieve ervaring met een bepaalde transportdienst. Daarom geven we jou als klant ook de mogelijkheid om zelf transport te regelen. In dat geval neemt u de administratie en betaling van ons over, zodat jouw koeriersdienst, na afspraak, de goederen kan ophalen bij Wax&Board.

We adviseren wél om minimaal een Track & Trace, alsook verzekering, mee af te sluiten; zodra jouw transporteur de goederen van ons overneemt zijn we niet meer verantwoordelijk voor bv schade of verlies.

Internationaal

DPD

Samen met DPD kunnen wij internationaal leveren. Onze zendingen zijn voorzien van een Track & Trace nummer alsook verzekering voor verlies of schade.

Standaard leveren wij onze producten met DPD op uw locatie, dit tijdens de normale werkweek, en uitsluitend tijdens de kantooruren. 

Optioneel kan u de zending laten leveren en ophalen in een DPD Parcelshop, dicht bij uw locatie. De DPD koerier zal dan uw zending tijdens de normale werkweek afleveren in de dichtstbijzijnde DPD Parcelshop. Indien u een andere Parcelshop wenst te hanteren, of als u een levering in de Parcelshop wenst, dan dient u dit te melden bij uw bestelling in het veld “opmerkingen”.

Andere transportdienst

We begrijpen dat u een eigen voorkeur hebt, of een minder positieve ervaring met een bepaalde transportdienst. Daarom geven we jou als klant ook de mogelijkheid om zelf transport te regelen. In dat geval neemt u de administratie en betaling van ons over, zodat jouw koeriersdienst, na afspraak, de goederen kan ophalen bij Wax&Board.

We adviseren wél om minimaal een Track & Trace, alsook verzekering, mee af te sluiten; zodra jouw transporteur de goederen van ons overneemt zijn we niet meer verantwoordelijk voor bv schade of verlies.

Verzendprocedure

Wanneer je een bestelling plaatst op onze website dan kan je, via de winkelwagenuitchecken en bepalen welke verzendmethode je wenst te hanteren. Optioneel kan je een persoonlijk account registreren.

Het verzendtarief zal zichtbaar zijn in de winkelwagen en op de overzichtspagina vóór betaling. Onze online winkel zal geheel automatisch het gewicht en volume bepalen, en op basis hiervan de beschikbare transport mogelijkheden weergeven.

Het is mogelijk dat u niet alle verzendmethoden kan selecteren, zo zal je geen snowboard of ski kunnen afleveren in een pakjesautomaat owv de afmetingen. Producten die niet op stock zijn worden alleen verzonden na het afronden van de betaling, wij verzenden nooit onder rembours.

Tot slot willen wij er op wijzen dat we niet verantwoordelijk zijn voor schade door een derde partij. Indien u een zending van Wax&Board moet ontvangen, dan adviseren wij om dit niet te aanvaarden wanneer verpakkingen beschadigt zijn, omdat u anders -volgens policies van derde partijen- automatisch hebt geaccepteerd dat deze in goede staat werden afgeleverd.

Verzendkosten

Hieronder kan je onze indicatieve verzendkosten terugvinden. De exacte kostprijs is afhankelijk van door u gekozen producten en opties, de correcte prijs is weergegeven in jouw winkelwagen, en ook bij het uitchecken , nadat u alle details hebt ingegeven.

Nationaal

  • Bij Wax&Board:
    gratis
  • Koerierdienst, binnen opgegeven service gebieden:
    gratis, tenzij anders aangegeven op de product pagina´s
  • Koerierdienst, buiten opgegeven service gebieden:
    €50 per uur. Op basis van een gemiddelde , enkele, rit te rekenen per blok van 30 minuten.
    bv: het is gemiddeld 40 minuten tussen onze workshop & Gent. We rekenen €50.
    bv: het is gemiddeld 17 minuten tussen onze workshop & Zele. We rekenen €25.
  • BPOST:
    op uw locatie: €7,73
  • DPD:
    DPD Parcelshop: €5
    Op uw locatie: €7

Internationaal

  • Luxemburg, Nederland:
    €12,5
  • Duitsland:
    €15
  • Denemarken, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Polen, Verenigd Koninkrijk:
    €22,5
  • Finland, Portugal, Spanje, Zweden:
    €29,5
  • Hongarije, Kroatië, Slowakije, Slovenië, Tsjechië:
    €31,5
  • Bulgarije, Estland, Letland, Litouwen, Roemenië:
    €49
  • Griekenland, Ierland:
    €40

Levertijd

De bestellingen worden door Wax&Board binnen 1-2 werkdagen verzonden. 

De verzending doet er ook 1-4 werkdagen over en is afhankelijk van drukte bij de transportfirma´s. Zo kan uw zending, helaas, vertraging oplopen tijdens bv feestdagen en vakantieperiode´s. Wij adviseren dan ook om bestellingen tijdig te plaatsen. Waar mogelijk zullen wij u een trackingcode aanleveren zodat u over een indicatieve leveringstermijn beschikt

Schade en verlies

Wax&Board zal alle zendingen versturen met een Track & Trace nummer, daarnaast zijn alle zendingen voorzien van een verzekering. Dit doen we om schade en verloren zendingen te vermijden.

We adviseren u om steeds de zending visueel te inspecteren vóór dat u voor ontvangst gaat tekenen. Indien de verpakking beschadigt is, dan kunnen de producten nl. ook beschadiging opgelopen hebben. In zulk geval mag u de zending niet accepteren. De transportfirma zal dan hun verzekering inschakelen om schade te vergoeden, mocht u echter toch de zending accepteren is er geen manier om aan te tonen dat opgelopen schade tengevolge is van het transport. In dat geval zal er ook geen compensatie volgen voor eventuele schade.

U kan de locatie van uw pakket online volgen met de Track & Trace code. Wij vragen aan onze koeriersdiensten steeds om een handtekening bij aflevering. Bij sommige transportdiensten kan u online vragen om het pakket achter te laten op een “veilige locatie”. Gelieve er rekening mee te houden dat, wanneer u deze optie zou activeren, u de verantwoordelijkheid draagt zodra het pakket op deze “veilige locatie” is. Bij eventueel verlies of diefstal kan u dit niet verhalen op Wax&Board, vermoedelijk zal ook de transport maatschappij dit niet accepteren omdat u zelf moet instaan voor deze “veilige locatie”.

Overzicht voorwaarden

We begrijpen dat de opgelegde voorwaarden complex en uitgebreid kunnen zijn. Om onze essentiële informatie overzichtelijk te houden splitsen we alle documentatie op, in onder andere volgende pagina´s, maar ze blijven steeds als één geheel gelden:

Heb je nog vragen?

Het kan dat je nu nog steeds vragen hebt, en we zijn er om deze voor jou te beantwoorden, dus stel ze gerust via het contactformulier, of maak gebruik van Social Media zoals bv Facebook, Whatsapp, ..

Het Wax&Board team.

Open chat